Tahun 4, Petua Kejayaan

 


BM tahun 4 SK KSSR l Tema 5: Jati Diri, Patriotisme dan Kewarganegaraan l Unit 13 : Jadikan Inspirasi l Petua Kejayaan

Buku teks halaman 89. Pautan buku teks : http://online.anyflip.com/pmocw/juwb/

Standard Kandungan : 2.1 Asas membaca dan memahami. Standard Pembelajaran: 2.1.1 Membaca dan memahami petikan dengan sebutan yang betul dan intonasi yang sesuai. Objektif Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran murid boleh membaca kuat petikan dengan sebutan yang betul, intonasi yang sesuai serta dapat melengkapkan peta pokok dengan tiga maklumat yang betul. Kriteria Kejayaan: - membaca kuat teks - melengkapkan peta pokok - menjawab soalan pemahaman




Pautan video: https://www.youtube.com/watch?v=aX3-5L3mjJQ


Pautan soalan pemahaman berkaitan tajuk Petua Kejayaan:

Cadangan aktiviti lain mengikut aras murid yang sesuai: 1. Murid melengkapkan peta pokok dengan idea utama. Pautan lembaran kerja:

Perkongsian lengkap bermula set induksi, menyatakan objektif pembelajaran, kriteria kejayaan, penerangan dan aktiviti murid serta penutup berkaitan tajuk. Sesuai sumber rujukan guru, murid dan ibu bapa. Selain itu, membimbing murid memahami petikan untuk membina peta pokok.
Pautan soalan juga ada diberikan selain cadangan lembaran kerja. Semoga bermanfaat kepada semua. Terus menyokong usaha Cikgu Nariza Channel. Terima kasih semua.


Previous Post Next Post